Thursday, November 18, 2010

Suasana Di hari raya(Aidiladha Eid)

pagi-pagi.. aku sudah bngun.. mandi n solat.. then turun g makan.. makan rendang yg aku buat hasil dari resepi mama.. wah.. cedap hingga menjilat jari..then makan ketupat palas yang da kacang dlm dia.. wah..best gler la.. lepas semua ahli keluarga telah siap2 pakai baju raya yang cantik-cantik.. aku dan adik-adik pergi bersalam-salaman dengan ayah dan mama..then kami semua keluar  nak p menziarahi tok(mak kepada ayah aku, org kedah panggil nenek ialah 'tok')yg sakit cz kena buat pembedahan d kaki, dh 4 bulan dia terlantar dkt hospital akibat jatuh then tulang kaki patah.. keluarga aku yg bertungkus-lumus menjaga tok aku.. lepas kami semua p bg makan kt tok and dok lap-lap bdn tok.. kami p beraya umah adik-beradik tok..
 i mean.. bapak& mak saudara ayah aku.. kami rapat.. mula-mula..g rumah tok tam.. kat rumah dia ada mee goreng.. sedap... then.. p pulak rumah tok teh.. ada bihun sup..wah...cedapnye... n lastly.. g rumah tok su..da ketupat palas jagung, rendang, nasi impit and kuah kacang.. wah..kenyang nye perut.. then ayah ajak g rumah tok ngah pulak.. kami jz p beraya jew la.. xmkn pun.. cz terlampau kenyang.. balik-balik rumah.. terus smbhyng dan tidur cz terlampau mengantuk.. itu la yg dapat aku ceritakan serba serbi tntng suasana hari raya aidiladha ku... di alor setar, kedah (belah ayah)..

No comments:

Post a Comment

Let me know what do you think about this topic ?