Monday, December 31, 2012

31 December 2012..and Happy New Year 2013

Assalamualaikum and hello to everyone..

yeah... It's new year tomorrow..WELCOME 2013!!... I hope this new year 2013 is better than last year (2012)... A lot of sweet and good memories in 2012.. for example, I graduated my diploma, I got engaged with the person I love.. even though, I through many obstacle...at last... I got what I wanted.. I hope this new year 2013.. my life will change...My status will change... In shaa Allah.... I just waiting for the special event!!.. but the date not be set yet..  any way, I will make sure that you will be the first to know about it... I need to go now.. see you next time (In shaa Allah)..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yeah.. esok adalah tahun baru 2013!!!!... saya harap tahun baru ini lebih bermakna daripada tahun lepas 2012.. walaupun tahun lepas banyak membawa kepada kegembiraan, tapi saya harap..tahun 2013 ini akan memberi impak perubahan positif kepada saya..salah satu kenangan berharga di tahun 2012 ialah dimana saya telah bertunang dengan cinta hati saya... dan saya telah dapat segulun diploma.. dan sekarang tengah melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah...Alhamdulillah~ syukur ya Allah.... saya harap ditahun 2013, status saya akan berubah.... In Shaa Allah.. saya benar-benar tak sabar dan menantikannya!!!.... apapun... saya akan update didalam blog ini dan anda akan menjadi orang pertama yang tahu... dibawah diselitkan beberapa keping gambar yang menjadi kenangan indah untuk diri saya pada tahun 2012... sehingga ketemu lagi dimasa akan datang..(In Shaa Allah)









love,

Ku Nur Hanis


Thursday, December 27, 2012

3 years and 5 Months



Alhamdulillah.. Thanks to Allah

today, me and my fiancee celebrating our couple anniversary for 3 years and 5 months.. such a long love journey... I still remembered when the first time we met, we're 18 years old... but now... we're 21 years old... I love you "Man"... I waiting to be your wife....aminnnnn~


Tuesday, December 25, 2012

My Convocation story-PART 2

Assalammualikum dan hai semua


Allhamdulillah..syukur kehadrat Ilahi kerana akhirnya saya telah mendapatkan segulung diploma daripada Universiti Teknologi Mara, Kampus Perak. Perlu saya akui, sepanjang pembelajaran saya disana, banyak sangat rintangan dan halangan yang saya telah .lalui. Tapi syukur alhamdulillah. Allah telah memperkenankan doa ibu bapa saya untuk saya berjaya menamatkan pelajaran disana dengan cemerlang. Tidak dilupakan jasa tunang saya yang turut bersama-sama berlajar disana dengan saya dan menjaga saya dan sentiasa memberi  semangat kepada saya untuk saya meneruskan pelajaran seterusnya berjaya menamatkan pelajaran disana. Selain itu, jasa rakan-rakan yang saya sayangi iaitu, nab, tengku, leha, jue, madiha, kak ros, dan banyak lagi kawan-kawan saya yang sentiasa membantu saya dalam keadaan susah ataupun senang. Alhamdulillah. syukur saya kerana mempunyai kawan-kawan sedemikian. Sepanjang tempoh 3 tahun belajar disana, saya pernah dikhianati oleh rakan-rakan yang saya percaya, lebih teruk lagi ada yang cuba ingin merampas tunang saya!!!  Kawan yang saya percaya ok?? dia ingin merampas tunang saya, nasib baik tunang saya memberitahu saya tentang tindak tanduknya. Ada juga kawan yang saya percaya iaitu salah seorang daripada room-mate saya dahulu, telah menjadi batu api melaga-lagakan kami bertiga dengan menyebarkan fitnah dan ingin melaga-laga kan kami bertiga supaya bergaduh sesama sendiri. selama ini tidak ku sangka, kau mempunyai hati yang begitu BUSUK, dengan menceritakan semua tentang aku, aku tersilap mempercayaimu kawan!.. Macam-macam kan? Biasa lah ... Itu hanya cubaan dan dugaan semasa saya belajar disana, banyak lagi yang ingin saya kongsikan disini, tetapi.. cukuplah setakat ini sahaja untuk saya kongsikan, biarlah yang lain menjadi teladan buat saya untuk lebih berhati-hati dengan insan yang bernama kawan. Walaupun begitu, ingin saya kongsikan disini, yang saya sekarang tengah melanjutkan pelajaran di Universiti Teknologi Mara, Kampus Bandaraya Melaka. Jauh dari family dan tunang saya.. saya terpaksa berdikari sendiri menghadapi cabaran disana..Ya Allah berilah hambamu ini kekuatan untuk menamatkan pelajaran disana dengan cemerlang..Aminnnnnn~



Gambar aku semasa berada didalam Dewan Konvokesyen

Alhamdulillah.. saya secara rasmi sudah dapat Diploma

Bersama kawan-kawan baik yang tersayang

Bersama kawan baik saya dan jugak room-mate saya  di peringkat ijazah sekarang

Kami lagi

bersama kak ros, house mate saya masa semester 5

suasana di luar dewan konvokesyen, masing-masing sibuk mempersiapkan diri



roy+leha

mira+roy+leha+sal
bersama best friends, leha,aku,tengku and enab

saat yang paling mengembirakan bersama keluarga 


Hari yang istimewa ini lebih bermakna apabila ditemani tunangku

Friday, December 21, 2012

from a sincere heart



"I was meet him in year 2009.. at the age of 18 years old..and we was studying together until I further my study in degree level...and now.. we are engaged!.. and I am waiting for the next step..a lot of obstacle we have been through.. It's like waiting for him for a thousand years.. this will describe how long I wait to be with him forever as his wife.. Ya Allah..please make my wish become true..aminnnn~
I LOVE YOU MAN"





I don't know why I am writing like this.. and right now I am doing my assignment and it not complete yet... time now almost 2 am!.. I am alone, everyone is sleeping now... and I miss my fiancee so much.. almost a month we did not met...Tomorrow I have two test for two subject plus, one assignment need to submit... please pray for me so that everything goes well.. salam and see u next time~



Tuesday, December 4, 2012

t0Day is My First Convocation Day!!!

Salam dan hai semua!!!
Hari ni adalah hari konvokesyen saya...
Saya rasa sngt gemuruh sekarang... majlis konvokesyen akan bermula pada pukul 1.30 petang.. masa sekarang 9.37 pagi!!... saya hari ni bangun pagi tanpa rasa mengantuk sebab rasa happy and excited... saya tido pukul 2 pagi semalam!... apa-apa pun... saya In Shaa Allah akan update blog dan gambar... see yaaaa!!! 
p/s: doakan saya ye??




Salam and Hello everyone!! 
Today is my convocation day.. 
I feel so nervous right ow... the convocation ceremony will be held at 1.30pm... time now is 9.37am... and I woke up early this morning even though.. I slept at 2am last night.. but.. today I woke up early 7am and felt so fresh without sleepy because of slept at late night... any way.. I will update my blog and pictures... see yaaa!!

p/s: please pray for me =D  

Sunday, November 11, 2012

So what??.. shame on you cz u're nothing

salam and hai..

PANAS!! PANAS!!!

seriously.. Aku bukan jenis suka cari pasal dgn org.. cz aku akan buat hal aku sendiri.. tp ada la kan.. segelintir makhluk Allah ni.. suka cari 'penyakit'(masalah) dgn aku... punca??sebab diorang dh tahu aku menyanyi dkt youtube.. so.. they make it as a joke,perli memerli?.. so what?? ade aku kesah?... for me..aku tak heran la.. ko boleh ckp ape je dkt aku.. suka hati aku la.. aku nak nyanyi ke.. apa ke? yg penting aku bukan buat benda yang melanggar larangan Allah.. pelik la kan hamba Allah ni..nak buat mcmne dh aku suka nyanyi.. ko xsuka boleh berambus la.. ade ke aku suruh ko tngok video aku?? ko dengki kan..xleh nyanyi and xde brave pun nak nyanyi dkt youtube.. aku rasa kalau ko nyanyi.. mesti suara ko.. mashaAllah.. katak dgar pun aku rasa dia lari..hahaha...lagi satu kan.. ade la minah2 yg aku kenal ni.. selalu je pandang aku dan mber aku atas bwah.. mcm tak puas hati.. SO WHAT?? ade aku kesah ke hah?Dah la tu.. depan org buat baik bagai.. aku kalu x suka org.. aku xkan dekat2 dgn org  tu.. eyuwww.. malu la weh.. yes.. aku mmg menyanyi dan akan terus menyanyi dkt youtube tu.. aku tak heran sikit pun la.. habis kurang kalu ko asyik dok buat perangai 'psyko' ko tu...aku report polis jerr.. cas ko sebagai kes buli..hahaha.. you can't stop me!! only Allah can!! yeah....REMEMBER THAT!!

P/S: aku mmg xsuka mengamok.. aku jenis yg akan sabar.. tp once kalu dh melampau..
        silap org la wey ko nak buat kt aku.. puiiii

Monday, October 29, 2012

Eid Aidil Adha 2012



Salam and Hello everyone...

Today I want to tell you about my Eid Aidil Adha story...Everyone has their own story about their Eid day... so am I..But this year is different than last year.. why?? because I will celebrate Eid day with my future husband and my future family-in-law... and It awesome!!... I never been in my mother-in -law house.. before this, my fiance has asked me to bring me to his house..but.. I am not ready..because we don't have a 'formal' relationship... until now.. we already engaged (formal relationship)...

 This story begin with me and my fiancee went out a day before Eid Aidul Adha... we went to find  clothes or a pair of shoes for the eid day.. Furthermore.. It was a special day for us after we did not meet each other since 1 and half month.. we spend time together..walk,eat and laugh.. felt like we have been fall in love for the second time..behind the happiness... there was an accident had occurred.. before we go back to home.. we have a car crash.. the accident was occurred when another car hits my fiancee car...the car wants to go out junction while we're in a straight line.. suddenly the car collidings our car.. the driver does not look left and right before go out junction.. so sad.. tomorrow is an eid day and there was an accident occurred..fortunately.. my fiancee car still can be drive... and we're really thankful to Allah for save our life from the accident 


~On the next day~


I woke up on that day with a nervous  and anxious feeling... Like usual.. My father woke up and went to mosque for praying (Eid Aidil Adha prayer) and then, we celebrate eid day to visit relative's house.. after Friday Prayer.. I started went to my fiancee house with my family.. my father doesn't follow us because he  was busy with 'Korban' ceremony.. I reached to my fiance's house at 3.30pm.. suprise.. his mother (future-mother-in-law) cooked curry mee for us.. it's delicious..and we took some photos special for my readers to see.. after visit my future mother-in-law.. me and my fiance went to his friend house while my mom and my two sisters went to visit my mother's friend house..

(I am not English native speaker..I like to practice writing in English for my future)

me with my fiance


I love this picture



 make a police report after the accident occurred

 Picture with my family and future mother-in-law

 With my family

 With my fiance.. we have same color!!

Sunday, September 30, 2012

Pakej Makeup


Dramatic+Natural makeup style

Exotic purple eyes makeup
 
Smokey Blue color eye makeup

Smokey eyes Arabian Version

 
Arabian style

Student's Pakej
tunang-RM 80
nikah- RM 100
sanding- RM 130
dinner- RM 40
Konvokesyen Day- RM 35

Pakej Normal
tunang-RM 100
nikah- RM 120
sanding- RM 150
dinner- RM 60
lain-lain acara- RM 50

p/s: Setakat ni tempahan dibuka hanya di semenanjung Malaysia sahaja. Harap maklum

Macam mana nak contact? 

Facebook: www.facebook.com/kunurhanis
Yahoo mail: kunurhanis1991@yahoo.com 

Wednesday, September 26, 2012

Saturday, September 8, 2012

Tuesday, September 4, 2012

happy days together with my fiancee ♥

Assalammualaikum and Hello everyone!!

Hari ini kami ada temu janji.. 


Saya sangat bahagia untuk meluangkan masa bersama si dia... tapi.. saya selalu merasakan bahawa masa berlalu begitu pantas... apapun.. Saya sangat bersyukur kehadrat illahi kerana pertemuan kami lancar hari ini... kami menjamu selera di Domino's Pizza.. erm.. personally.. saya lebih suka makan Pizza Hut.. heeee~ (tapi..apa2 pun saya tetap bersyukur dapat juga makan).. sejak-sejak kami telah bertunang dan status kami yang sudah berubah.. . rasa lebih bahagia dan sangat gembira dan berharap agar hubungan ini akan terus berkekalan sehingga ke jinjang pelamin seterusnya hingga ke akhir hayat...Aminn ya Allah~ Disebalik kegembiraan.. terselit kesedihan.. dimana saya akan tinggal berjauhan dengan  family dan tunang saya... kerana saya akan melanjutkan pelajaran saya ke peringkat Ijazah di UiTM Melaka,Malaysia pada minggu hadapan.. sedih sangat.. sebab lepas ni tak boleh selalu balik rumah macam time diploma dulu.. dulu time diploma ok la sebab tunang saya berlajar satu universiti dengan saya.. jadi memang tiada masalah tentang pengangkutan.. dan kos untuk balik rumah saya pun tidak begitu mahal .. Bila tinggal di Melaka ni.. kos untuk pulang ke rumah sangat mahal..sehala perjalanan (kalau menaiki bas) RM 50.++... erm.. lepas ni.. tak boleh selalu balik rumah dan tak boleh selalu jumpa buah hati saya.. hm... sedihnya...serius sedih ok?? Ya Allah.. kau perihalakan lah family-ku dan tunangku semasa aku berjauhan dengan mereka..dan berkatikan lah aku untuk menuntut pelajaran di sana nanti..aminnn ya Allah~

p/s:  I love U my love.. jangan nakal2 time hanis dok jauh ok? ~ heeeee =P
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
we had a date today~

I really love to spend time with him...We went to Domino's Pizza for eat. but.. I always felt that the time runs too fast!... but I felt thanks-full to Allah.. because our time together today has ran smoothly..... Meanwhile.. deep inside my heart.. I felt so sad and unhappy because I need to 'separate for awhile' with him... This weekends, I will go to Malacca,Malaysia.. To futher my studies in Degree at UiTM (one of Malaysia famous and quality university)... the distance between Malacca and my hometown takes about 8 hours..can you imagine that!...and it really difficult for me to always go back to my hometown and meet my family and my fiancee, because.. it's really costly.. one-way direction cost about RM 5+.++(USD 16.++)... Before this, when I was studying in Diploma.. I had no problem with transport because.. My fiancee studying in the same university with me.. so we always go back together with his friends..because we live in same town..Allah please give me strength to further my study and please take care of my family and my fiancee while I far from them and please bless me...


today picture ♥

Sunday, August 26, 2012

we have been engaged!!

Alhamdulillah... my engagement's ceremony was succeed... that was the surprise that I've told you on my past post...what I want to say... I really love him... so much... and really hope our relationship will last forever (married) Thanks everyone who prayed for us... I have uploaded some teasers photos for you to see.. more photos will be upload on the next post...




honestly.. I love this dress so much!!!

my engagement makeup was done by myself


 
this engagement ceremony was not complete 
without 'wearing engagement ring' 
done by future mother-in-law


me and my fiance have been formally "engaged"


picture with my family and future mother-in-law

picture with future future sister-in-law


TO BE CONTINUED

Sunday, August 19, 2012

Happy Eid ul-Fitr everyone!!

Assalammualaikum... 
just saying...  Happy Eid ul-Fitr to all muslim over the world...I will update this blog soon..

Love, 
Ku Nur Hanis

Wednesday, August 15, 2012

Petua Imam Ghazali Mencari Lailatul Qadar


Petua Imam Ghazali Mencari Lailatul Qadar. Dalam mengerjakan ibadat dalam bulan ramadhan, sudah tentunya kita akan sentiasa tertunggu-tunggu 10 malam yang terakhir. Itulah malam yang mana ia berlaku pada satu malam daripada 10 malam terakhir iaitu hari ganjil bulan ramadhan. Adakah malam lailatul qadar ini jatuh pada 21, 23, 25, 27 atau 29 ramadhan tahun ini? Hanya orang yang berusaha sahaja akan merasai nikmat beribadat di malam lailatul qadar. Terdapat petua oleh Imam Ghazali dan lain-lain ulama untuk cari mencari malam Lailatul Qadar.

Jika awal ramadhan jatuh pada hari:

I) Ahad atau rabu malam qadar dijangka berlaku pada malam 29 ramadhan
II) Isnin – malam qadar dijangka berlaku pada malam 21 ramadhan;
III) Selasa atau jumaat – malam qadar dijangka berlaku pada malam 27 ramadhan;
IV) Khamis- malam qadar dijangka berlaku pada malam 25 ramadhan;
V) Sabtu- malam qadar dijangka berlaku pada malam 23 ramadhan

Kata sheikh abu hassan bahawa mula dia baligh, dia sentiasa dapat menghidupkan lailatul qadar pada malam yang tepat mengikut petua diatas. Walau bagaimanapun, janganlah ibadat pada malam ini sahaja, carilah malam qadar pada malam-malam ganjil yang lain juga.
Tanda malam qadar ialah :
Malam itu tenang, tidak dingin dan tidak panas;
Siangnya cahaya matahari warnanya pucat;
Pada malam itu malaikat jibril akan menyalami orang yang beribadat pada malam itu dan tandanya ialah kita tiba-tiba rasa sangat sayu dan kemudiannya menangis teresak-esak secara tiba-tiba.

- Sumber MelayuKini

Friday, August 10, 2012

10.8.2012-hint to a 'special day'


Assalammualaikum and Hello...

Today is a historical day ... what  happened?.. be patient.. I will keep this 'secret' for awhile.. but.. I will give you some 'hints' so that you can guess what is happening now.... last two days, me and my sister was busy to clean, painting our house and did some preparation for our 'special guests' that came to visit us... yeah... and Alhamdulillah... the date was set.. and... now we need to do some preparation for the 'special day'... what special day?? ... It's a surprise..


p/s: we have 1 week only to do a preparation for Eid Aidil Fitri... I think I want to do a cover song for the Eid Aidil Fitri... I just planning on it.... If I have some time.. InSya Allah.. I will do a cover song for Eid Aidil Fitri... =)... and Muslim.. don't forget... Lailatulqadar day is near to us... raise your 'faith'.. you will get rewards from Allah... InSyaAllah

Wednesday, August 8, 2012

30 Perkara Perempuan Tak Sempat Cakap Pada Lelaki(Lelaki MESTI baca ni!)

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Tuesday, August 7, 2012

Thanks to Prime Minister of Malaysia...♥♥♥

Assalammualaikum... and hello

Today.. our beloved  Prime Minister, Dato' Seri Najib Tun Razak has posted an articel about Malaysia's economy growth... What I can say is.. This Prime Minister is really different than others Prime Minister because he gave the best service to the citizen of Malaysia.... What we ask for more from him?? as a citizen of Malaysia... we should feel thankful because we live in peaceful country and harmony.. furthermore.. our country's economy growth well... I can say that I love my country.. thanks to Prime Minister for make Malaysia dreams came true! =)

Note: below here is an article of Prime Minister of Malaysia 7 August 2012
-------------------------------------------------------------------------------------------------



Welcome to Kuala Lumpur, the IPO town … where bankers are enjoying a boom of breath taking proportions." This is how one journalist described the recent initial public offerings of Felda Global Ventures Holdings and IHH Healthcare on the Kuala Lumpur stock exchange, in the world's second- and third-biggest listings this year.

Equating Kuala Lumpur with major financial centres such as Hong Kong or Singapore, as some reporters have done in recent weeks, is perhaps indicative of the hype that tends to surround major stock market listings. But the Kuala Lumpur stock exchange is gaining in strength; it hit a record high in July. By bucking the gloomy global trend, it also mirrors the wider Malaysian economy.


In the first quarter of this year, the Malaysian economy clipped along at a respectable 4.7per cent, even as our main export markets in Europe languished in recession, and important trading partners such as China and India came off the boil. Malaysia's debt levels remain at a manageable 53.6per cent of gross domestic product, while our unemployment rate stands at 3per cent. Per capita income has increased from US$6,700 in 2009 to US$9,700 at the end of last year. British Prime Minister David Cameron recently referred to Malaysia as a "powerhouse of the modern global economy".


As Malaysia's prime minister, it would be tempting, but wrong, to claim the credit for this economic success. The real praise must go to the brilliance of our entrepreneurs, the enthusiasm of our young, plugged-in graduates, and of course the dedication and hard work of the hundreds of thousands of Malaysians who work in core industries such as plantations, services and manufacturing. That being said, the government's steady economic stewardship, and in particular our Economic Transformation Programme, has provided a sound basis for our country's economic resilience.


Malaysia never embraced the unregulated, instant-gratification capitalism that has proved catastrophic to some economies since the global financial crisis. Instead, we focused on ensuring stability and making considered, iterative reforms that accrue long-term dividends. We have liberalised services sectors, focused investment in key growth industries and divested state ownership in well-established companies. Felda Global and IHH Healthcare are cases in point. For many years, the government owned majority holdings in these fledgling companies, shielding them to some extent from the vagaries of the market until they were mature enough to fly the nest. Felda Global is now the world's third-largest palm oil company by acreage, while IHH Healthcare is Asia's biggest hospital operator.


The government continues to support emerging industries that will power the Malaysian - and the global - economy in the decades to come. For example, we aim to grow our information, communication and technology sector to provide 17per cent of national income by 2020; and we are supporting low-carbon technologies, such as solar modules, super-efficient LED lighting and hybrid and electric cars. Our tourism and high-end manufacturing sectors are already global leaders; while Malaysia is the world's front runner in Islamic finance.


Last Monday, I cut the ribbon on the Tun Razak Exchange, Kuala Lumpur's new international financial district. The exchange aims to attract 250 companies, create 500,000 new jobs and generate over US$8billion in development value. Our aim is to transform Kuala Lumpur into a global financial centre.


The value of the Islamic finance sector, for example, was just US$5billion in 1985 but is over US$1trillion today. Malaysia accounts for some 40per cent of this trade and we plan to triple the value of this sector over the next decade. Growth areas such as these will ensure that we are well positioned to lead tomorrow's global economy and achieve our ambition of reaching developed country status by 2020.


In Malaysia, however, we avoid equating development purely with economic growth. An open and dynamic economy requires equally vibrant and competitive politics. For Malaysia's long-term stability and success, our political system must evolve and mature alongside our economy. For these reasons, the government has in the past few months implemented a raft of reforms aimed at strengthening and deepening our democracy.


These reforms include ending Malaysia's decades-old state of emergency; repealing the Internal Security Act - that permitted detention without trial - with legislation that allows police to detain terrorist suspects for up to 28 days, and only for the purpose of active investigation; introducing legislation to liberalise the media; widening the scope for student participation in politics; and, most recently, repealing the much maligned Sedition Act, which dated back to colonial times.


I believe that the Malaysian approach - a steady, nurturing form of capitalism, with economic and political reforms going hand in hand - can continue to bring success. And I hope that the Kuala Lumpur bourse, like our economy, will continue to experience more of the Malaysian boom, and less of global gloom, in the months and years ahead.


Monday, August 6, 2012

breaking of the fast today with my ♥

Assalammualaikum and hello

today is 17 days Muslim being fasting in Ramadan Al-Mubarak.. and we (me and my lover) were decided to breaking of the fast together... after awhile we're not spent time together... and today we're met... so.. we breaking of the fast at 'Gemilang Burger's Restaurant'.. the restaurant's main food is western food.. so.. my lover ask for 'grilled chicken' for his menu of today.. and I ask for 'chicken chop with rice'.. I forgot to take some pictures... what I can say here is.. the chicken chop was not so delicious.. I can give 3 stars for the food.. not really tasty.. overall.. I am so happy because I can spent time together with him... Thanks Allah...
see u in my next blog!!

love ♥

ku nur hanis

Sunday, August 5, 2012

Test from Allah

Assalammualaikum and hello everyone ~


Apa yang boleh saya bagi tahu adalah... minggu ini amat sukar bagi saya... yeah... seperti apa yang saya lakukan semuanya tidak kena... apa yang telah dirancang semuanya mencelarukan.. saya tahu ini adalah ujian dari Allah S.W.T... sebagai hamba Allah S.W.T..Saya perlu menerima semua ini dengan redha dan berdoa agar Allah mempermudahkan segala-galanya...(in sya Allah)... saya mahu berterima kasih kepada keluarga saya dan kekasih saya yang selalu memberi semangat dan banyak membantu saya ketika saya memerlukan... mereka amat memahami saya.. untuk pengetahuan anda.. saya seorang yang susah difahami...tapi mereka.. amat memahami saya...dalam apa jua keadaan... Ia seperti semangat baru apabila mereka bersama dengan saya...itu sahaja yang saya ingin katakan... saya tidak boleh memberitahu anda semua apa yang telah kami rancang sekarang.. pastinya.. anda akan tahu juga tidak lama lagi (in sya Allah)...

sehingga ketemu lagi!!(in sya Allah)
dan tolong doakan agar Allah mempermudahkan segala urusan kami ya??

----------------------------------------------------------------------------------------------------
so I have to say here that....this week was really tough..yeah..It's likes all goes wrong..what have been planned became messed up..I know this is a test from Allah...
yeah.. as a servant of Allah.. I need to accept it and need to pray so that what have been planned become success..(in sya Allah)
I just want to say thank you to my family and my lover.. they always make me cheer.. people hard to understand me.. 
because I am difficult to understand.. but 'they'(my family and my lover) really understand me in whatever conditions.. It's like 
a new spirit when they are with me.. that is all I can say.. I cannot tell you what we're planning now.. soon (In sya Allah) you will find it out yourself..

see you again!!..
and please pray for me ( so that what we're planning now become success)...

Love ya!!

Ku Nur Hanis


Tuesday, July 31, 2012

Kisah Syaitan dengan Nabi Muhammad s.a.w tentang bagaimana syaitan menyesatkan manusia!!(MUST READ)

Ketika kami sedang bersama Rasulullah SAW di kediaman seorang sahabat Anshar, tiba - tiba terdengar panggilan seseorang dari luar rumah:

"Wahai penghuni rumah, bolehkah aku masuk? Sebab kalian akan memerlukanku. "

Rasulullah bersabda : "Tahukah kalian siapa yang memanggil?"

Kami menjawab : "Allah dan rasulNya yang lebih tahu."

Beliau melanjutkan, "Itu iblis, laknat Allah bersamanya."

Umar bin Khattab berkata: "Izinkan aku membunuhnya wahai Rasulullah"

Nabi menahannya :" Sabar wahai Umar, bukankah kamu tahu bahwa Allah memberinya kesempatan hingga hari kiamat? Lebih baik bukakan pintu untuknya, sebab dia telah diperintahkan untuk ini, fahamilah apa yang hendak ia katakan dan dengarkan dengan baik."

Ibnu Abbas RA berkata: Pintu lalu dibuka, ternyata dia seperti seorang tua yang cacat satu matanya. Di janggutnya terdapat 7 helai rambut seperti rambut kuda, taringnya terlihat seperti taring babi, bibirnya seperti bibir sapi..

Iblis berkata: "Salam untukmu Muhammad.... Salam untukmu para hadirin..."

Rasulullah SAW lalu menjawab : "Salam hanya milik Allah SWT, sebagai mahluk terlaknat, apa keperluanmu? "

Iblis menjawab : "Wahai Muhammad, aku datang ke sini bukan atas kemahuanku, namun kerana terpaksa."

"Siapa yang memaksamu? "

"Seorang malaikat utusan Allah mendatangiku dan berkata:

"Allah SWT memerintahkanmu untuk mendatangi Muhammad sambil menundukkan diri. Beritahu Muhammad tentang caramu dalam menggoda manusia. Jawablah dengan jujur semua pertanyaannya. Demi kebesaran Allah, andai kau berdusta satu kali saja, maka Allah akan jadikan dirimu debu yang ditiup angin."

"Oleh kerana itu aku sekarang mendatangimu. Tanyalah apa yang hendak kau tanyakan. Jika aku berdusta, aku akan dicaci oleh setiap musuhku. Tidak ada sesuatu pun yang paling besar menimpaku daripada cacian musuh."

ORANG YANG DIBENCI IBLIS

Rasulullah SAW lalu bertanya kepada Iblis: "Kalau kau benar jujur, siapakah manusia yang paling kau benci?"

Iblis segera menjawab: " Kamu, kamu dan orang sepertimu adalah mahkluk Allah yang paling aku benci."

"Siapa selanjutnya? "

"Pemuda yang bertakwa yang memberikan dirinya mengabdi kepada Allah SWT." 

"Lalu siapa lagi?"

"Orang Alim dan wara'"

" Lalu siapa lagi?"

"Orang yang selalu bersuci."

"Siapa lagi?"

"Seorang fakir yang sabar dan tak pernah mengeluhkan kesulitannnya kepada orang lain."

"Apa tanda kesabarannya? "

" Wahai Muhammad, jika ia tidak mengeluhkan kesulitannya kepada orang lain selama 3 hari, Allah akan memberi pahala orang - orang yang sabar."

"Selanjutnya apa?"

"Orang kaya yang bersyukur."

"Apa tanda kesyukurannya ?"

"Ia mengambil kekayaannya dari tempatnya, dan mengeluarkannya juga dari tempatnya ."

"Orang seperti apa Abu Bakar menurutmu?"

"Ia tidak pernah menurutiku di masa jahiliyah, apalagi dalam Islam."

"Umar bin Khattab?"

"Demi Allah setiap berjumpa dengannya aku pasti kabur. "

"Usman bin Affan?"

"Aku malu kepada orang yang malaikat pun malu kepadanya ."

"Ali bin Abi Thalib?"

" Aku berharap darinya agar kepalaku selamat, dan berharap ia melepaskanku dan aku melepaskannya. Tetapi ia tak akan mahu melakukan itu." (Ali bin Abi Thalib selau berdzikir terhadap Allah SWT)

AMALAN YANG DAPAT MENYAKITI HATI IBLIS

"Apa yang kau rasakan jika melihat seseorang dari umatku yang hendak solat?"

"Aku merasa panas dingin dan gementar. "

"Kenapa?"

"Sebab, setiap seorang hamba bersujud 1x kepada Allah, Allah mengangkatnya 1 darjat."

"Jika seorang umatku berpuasa?"

"Tubuhku terasa terikat hingga ia berbuka ."

"Jika ia berhaji?"

"Aku seperti orang gila. "

"Jika ia membaca al-Quran?"

"Aku merasa meleleh laksana timah di atas api."

"Jika ia bersedekah?"

"Itu sama saja orang tersebut membelah tubuhku dengan gergaji."

"Mengapa jadi begitu? "

"Sebab dalam sedekah ada 4 keuntungan baginya... Iaitu keberkahan dalam hartanya, hidupnya disukai, sedekah itu kelak akan menjadi hijab antara dirinya dengan api neraka dan segala macam musibah akan terhalau dari dirinya."

"Apa yang dapat mematahkan pinggangmu?"

"Suara kuda perang di jalan Allah."

"Apa yang dapat melelehkan tubuhmu?"

"Taubat orang yang bertaubat."

"Apa yang dapat membakar hatimu?"

"Istighfar di waktu siang dan malam."

"Apa yang dapat mencoreng wajahmu?"

"Sedekah yang diam - diam. "

"Apa yang dapat menusuk matamu?"

"Solat fajar(subuh)."

"Apa yang dapat memukul kepalamu? "

"Solat berjamaah."

"Apa yang paling mengganggumu? "

"Majlis para ulama."

"Bagaimana cara makanmu?"

"Dengan tangan kiri dan jariku."

"Dimanakah kau menaungi anak - anakmu di musim panas?"

"Di bawah kuku manusia."


MANUSIA YANG MENJADI TEMAN IBLIS

Nabi lalu bertanya : "Siapa temanmu wahai Iblis?"

"Pemakan riba."

"Siapa sahabatmu?"

"Penzina."

"Siapa teman tidurmu?"

"Pemabuk.."

"Siapa tetamumu? "

"Pencuri."

"Siapa utusanmu?"

"Tukang sihir."

"Apa yang membuatmu gembira?"

"Bersumpah dengan cerai."

"Siapa kekasihmu? "

"Orang yang meninggalkan solat jumaat"

"Siapa manusia yang paling membahagiakanmu? "

"Orang yang meninggalkan solatnya dengan sengaja."

Iblis Tidak Berdaya Di hadapan Orang Yang Ikhlas

Rasulullah SAW lalu bersabda : "Segala puji bagi Allah yang telah membahagiakan umatku dan menyengsarakanmu. "

Iblis segera menimpali :" Tidak , tidak.. Tak akan ada kebahagiaan selama aku hidup hingga hari akhir. Bagaimana kau boleh berbahagia dengan umatmu, sementara aku boleh masuk ke dalam aliran darah mereka dan mereka tak boleh melihatku.

Demi yang menciptakan diriku dan memberikan ku kesempatan hingga hari akhir, aku akan menyesatkan mereka semua. Baik yang bodoh, atau yang pintar, yang boleh membaca dan tidak boleh membaca, yang durjana dan yang soleh, kecuali hamba Allah yang ikhlas." 

"Siapa orang yang ikhlas menurutmu ?"

"Tidakkah kau tahu wahai Muhammad, bahawa barang siapa yang menyukai emas dan perak, ia bukan orang yang ikhlas. Jika kau lihat seseorang yang tidak menyukai dinar dan dirham, tidak suka pujian dan sanjungan, aku boleh pastikan bahawa ia orang yang ikhlas, maka aku meninggalkannya. Selama seorang hamba masih menyukai harta dan sanjungan dan hatinya selalu terikat dengan kesenangan dunia, ia sangat patuh padaku."

IBLIS DIBANTU OLEH 70000 ANAK-ANAKNYA

Tahukah kamu Muhammad, bahawa aku mempunyai 70000 anak.. Dan setiap anak memiliki 70000 syaitan.

Sebahagian ada yang aku tugaskan untuk mengganggu ulama. Sebahagian untuk menggangu anak - anak muda, sebahagian untuk menganggu orang - orang tua, sebahagian untuk menggangu wanita - wanita tua, sebahagian anak -anakku juga aku tugaskan kepada para Zahid.

Aku punya anak yang suka mengencingi telinga manusia sehingga ia tidur pada solat berjamaah. Tanpanya, manusia tidak akan mengantuk pada waktu solat berjamaah.

Aku punya anak yang suka menaburkan sesuatu di mata orang yang sedang mendengarkan ceramah ulama hingga mereka tertidur dan pahalanya terhapus.

Aku punya anak yang senang berada di lidah manusia, jika seseorang melakukan kebajikan lalu ia khabarkan kepada manusia, maka 99% pahalanya akan terhapus.

Pada setiap seorang wanita yang berjalan, anakku dan syaitan duduk di pinggul dan pahanya, lalu menghiasinya agar setiap orang memandanginya.

Syaitan juga berkata, "Keluarkan tanganmu", lalu ia mengeluarkan tangannya lalu syaitan pun menghiasi kukunya.

Mereka, anak - anakku selalu meyusup dan berubah dari satu tempat ke tempat lainnya, dari satu pintu ke pintu yang lainnya untuk menggoda manusia hingga mereka terhempas dari keikhlasan mereka.

Akhirnya mereka menyembah Allah tanpa ikhlas, namun mereka tidak merasa.

Tahukah kamu, Muhammad? Bahawa ada rahib yang telah beribadat kepada Allah selama 70 tahun. Setiap orang sakit yang didoakan olehnya, sembuh seketika. Aku terus menggodanya hingga ia berzina, membunuh dan kufur.

Cara Iblis Menggoda

Tahukah kau Muhammad, dusta berasal dari diriku?

Akulah makhluk pertama yang berdusta.

Pendusta adalah sahabatku. Barangsiapa bersumpah dengan berdusta, ia kekasihku.

Tahukah kau Muhammad?

Aku bersumpah kepada Adam dan Hawa dengan nama Allah bahawa aku benar-benar menasihatinya.

Sumpah dusta adalah kegemaranku.

Ghibah (gosip) dan Namimah (adu domba) kesenanganku.

Kesaksian palsu kegembiraanku.

Orang yang bersumpah untuk menceraikan isterinya ia berada di pinggir dosa walau hanya sekali dan walaupun ia benar. Sebab barang siapa membiasakan dengan kata - kata cerai, isterinya menjadi haram baginya. Kemudian ia akan beranak cucu hingga hari kiamat. Jadi semua anak - anak zina dan ia masuk neraka hanya kerana satu kalimat, CERAI.

Wahai Muhammad, umatmu ada yang suka lalai semasa solat. Setiap ia hendak berdiri untuk solat, aku bisikan padanya waktu masih lama, kamu masih sibuk, lalu ia manundanya hingga ia melaksanakan solat di luar waktu, maka solat itu dipukulkannya kemukanya.

Jika ia berhasil mengalahkanku, aku biarkan ia solat. Namun aku bisikkan ke telinganya 'lihat kiri dan kananmu',

Dia pun menoleh. Pada masa itu aku usap dengan tanganku dan kucium keningnya serta aku katakan 'solatmu tidak sah'.

Bukankah kamu tahu Muhammad, orang yang banyak menoleh dalam solatnya akan dipukul.

Jika ia solat sendirian, aku suruh dia untuk bergegas. Dia pun solat seperti ayam yang mematuk beras.

Jika dia berhasil mengalahkanku dan dia solat berjamaah, aku ikat lehernya dengan tali, hingga dia mengangkat kepalanya sebelum imam, atau meletakkannya sebelum imam.

Kamu tahu bahawa melakukan itu batal shalatnya dan wajahnya akan dirubah menjadi wajah keldai.

Jika dia berhasil mengalahkanku, aku tiup hidungnya hingga dia menguap dalam solat. Jika ia tidak menutup mulutnya ketika menguap, syaitan akan masuk ke dalam dirinya, dan membuatnya menjadi bertambah serakah dan gila dunia.

Dan diapun semakin taat padaku.

Kebahagiaan apa untukmu, sedang aku memerintahkan orang miskin agar meninggalkan solat. Aku katakan padanya, 'kamu tidak wajib solat, solat hanya wajib untuk orang yang berkemampuan dan sihat. Orang sakit dan miskin tidak, jika kehidupanmu telah berubah baru kau solat.'

Dia pun mati dalam kekafiran. Jika dia mati sambil meninggalkan solat maka Allah akan menemuinya dalam kemurkaan.

Wahai Muhammad, jika aku berdusta Allah akan menjadikanku debu.
Wahai Muhammad, apakah kau akan bergembira dengan umatmu padahal aku mengeluarkan seperenam mereka dari islam?


10 PERMINTAAN IBLIS KEPADA ALLAH

"Berapa yang kau pinta dari Tuhanmu?"

"10 macam"

"Apa saja?"

Aku minta agar Allah membiarkanku berbagi dalam harta dan anak manusia, Allah mengizinkan. 

Allah berfirman, "Berbagilah dengan manusia dalam harta dan anak. Dan janjikanlah mereka, tidaklah janji syaitan kecuali tipuan." (QS Al-Isra :64)

Harta yang tidak dizakatkan, aku makan darinya. Aku juga makan dari makanan haram dan yang bercampur dengan riba, aku juga makan dari makanan yang tidak dibacakan nama Allah.

Aku minta agar Allah membiarkanku ikut bersama dengan orang yang berhubungan dengan isterinya tanpa berlindung dengan Allah, maka syaitan ikut bersamanya dan anak yang dilahirkan akan sangat patuh kepada syaitan.

Aku minta agar boleh ikut bersama dengan orang yang menaiki kenderaan bukan untuk tujuan yang halal.

Aku minta agar Allah menjadikan bilik mandi sebagai rumahku.

Aku minta agar Allah menjadikan pasar sebagai masjidku.

Aku minta agar Allah menjadikan syair sebagai Quranku.

Aku minta agar Allah menjadikan pemabuk sebagai teman tidurku.

Aku minta agar Allah memberikanku saudara , maka Ia jadikan orang yang membelanjakan hartanya untuk maksiat sebagai saudaraku.

Allah berfirman, "Orang - orang boros adalah saudara - saudara syaitan. " (QS Al-Isra : 27)

Wahai Muhammad, aku minta agar Allah membuatku boleh melihat manusia sementara mereka tidak boleh melihatku.

Dan aku minta agar Allah memberiku kemampuan untuk mengalir dalam aliran darah manusia.

Allah menjawab, "Silakan", aku bangga dengan hal itu hingga hari kiamat. Sebahagian besar manusia bersamaku di hari kiamat.

Iblis berkata : "Wahai muhammad, aku tak bolej menyesatkan orang sedikitpun, aku hanya boleh membisikan dan menggoda."

Jika aku boleh menyesatkan, tak akan tersisa seorangpun.

Sebagaimana dirimu, kamu tidak boleh memberi hidayah sedikitpun, engkau hanya rasul yang menyampaikan amanah.

Jika kau boleh memberi hidayah, tak akan ada seorang kafir pun di muka bumi ini.

Kau hanya boleh menjadi penyebab untuk orang yang telah ditentukan sengsara.

Orang yang bahagia adalah orang yang telah ditulis bahagia sejak di perut ibunya. dan orang yang sengsara adalah orang yang telah ditulis sengsara semenjak dalam kandungan ibunya.

Rasulullah SAW lalu membaca ayat : "Mereka akan terus berselisih kecuali orang yang dirahmati oleh Allah SWT " (QS Hud :118 - 119)

Juga membaca, " Sesungguhnya ketentuan Allah pasti berlaku" (QS Al-Ahzab : 38)

Iblis lalu berkata : " Wahai Rasul Allah takdir telah ditentukan dan pena takdir telah kering. Maha Suci Allah yang menjadikanmu pemimpin para nabi dan rasul, pemimpin penduduk surga, dan yang telah menjadikan aku pemimpin makhluk-makhluk celaka dan pemimpin penduduk neraka. aku si celaka yang terusir, ini akhir yang ingin aku sampaikan kepadamu. Dan aku tak berbohong."


Artikel Berkaitan : Kisah Syaitan dengan Nabi Muhammad s.a.w





#DIKUTIP DARI SYAJARATUL KAUN, DOKTRIN TENTANG PRIBADI MANUSIA PILIHAN, MUHAMMAD SAW, YANG DITULIS OLEH ASY-SYAIKH AL-AKBAR MUHYIDIN IBNU ARABI ABDULLAH MUHAMMAD BIN ALI BIN MUHAMMAD BIN AHMAD BIN ALI AL-HATIMI ATH-THA'I AL-ANDALUSIA), 17 RAMADHAN 560 H - 22 RABI'UTS-TSANI 638 H


CREDIT TO:  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=444952515537158&set=a.169100213122391.37281.100000672412180&type=1&ref=nf