Tuesday, February 28, 2012

Ish2.. bilik ke apa ni???





~Tadaaaa~...... percayakah anda ini sebuah bilik budak perempuan???  DASYAT KAN??? ADAKAH ANDA TERUJA SEMASA MELIHAT 'KEINDAHAN' BILIK INI?? hahahahahahaah... serius... aku pun terkejut sngt.. tapi ini lah hakikatnya bilik budak yang staf kolej pergi periksa... asalnya staf nk pergi periksa barangan elektrik dan kerosakan bilik aje... tibe2 tengok bilik macam ni... ha... terus la kne saman tatatertib budak2 ni... Ini la bilik yang paling dasyat yang aku pernah jumpa time ikot staf kolej pergi periksa bilik pelajar.... a.k.a 'spot check'... Well ini adalah salah satu pengalaman aku dalam praktikel.... iaitu pergi memeriksa bilik pelajar....itu adalah rutin staf di kolej untuk memeriksa sama ada terdapat kerosakan di dalam bilik pelajar dan untuk memeriksa sama ada barangan elektrik telah di daftarkan atau belum... serius... ini bilik yang paling terok... semua pelajar dkt sini semua baik2 taw.. semua besih2... cuma pelajar bilik ini je!.. aku tak tahu apa masalah diorang sampai jadi pengotor macam ni... maybe parents diorang orang kaya kot.. dkt rumah ada org gaji.. so, bila hidup berdikari dkt sini.. x pandai la.. sbb dkt rumah semua org gaji yang buat.. plz la... korang tu perempuan!!! perempuan sifatnya pembersih!!! ini yang nk marah ni ... ambil lah sebagai pengajaran ye wahai kaum perempuan sekalian...dan jadikan ini sebagai contoh untuk anda semua tidak mengikutinya...

~peace~

p/s: aku tulis blog ini bukan untuk mengaibkan budak2 dalam bilik diatas .. tapi ini hanyalah untuk pengajaran semata2... dan aku faham bukan semua budak dekat sini pengotor... hanya segelintir sahaja.. bak kata pepatah ' nila setitik, rosak susu sebelanga'

Monday, February 27, 2012

2 years and 7 Months

Alhamdulillah.. today is my couple anniversary.. It's already 2 years and 7 Months!! .. and I am so happy and thankful to Allah for this beautiful relationship... I have a lot to say here but let it inside my heart.. but all you must know is.. I'm in love with him and I'm so happy today!!! =D  here I want to share my feeling to my love.. I have saw Christina Perri's song lyrics called "A thousand years".. and the lyrics  so nice and meaningful.. here is the part of the lyrics which is I really like:


"I have died everyday waiting for you
Darling don’t be afraid I have loved you
For a thousand years
I love you for a thousand more.." 


Saturday, February 25, 2012

Khairy Jamaludin(Ketua Pemuda UMNO Malaysia) datang ke UiTM,Perak


Salam, dan hello to all my blogger readers!

Tajuk kali ini ialah Ketua Pemuda UMNO Malaysia datang ke UiTM Seri Iskandar(Kampus Perak) pada 21/2/2012.. aku sangat betuah coz dapat tengok depan-depan muka Y.B Khairy.. Selalunya aku jarang menghadiri ceramah-ceramah yang diadakan..sebab kekangan masa, yela aku sekarang sibuk kerana sekarang ini adalah final semester tambah praktikel lagi... so, tiba-tiba hari tu aku tergerak hati nak pergi, time tu tengah praktikel, so aku dan Ummi(Pelajar Skim Khidmat Pelajar), minta Izin dekat Bos kami untuk pergi ke Dewan Seri Iskandar(DSI)... apabila sampai ke DSI.. aku tunggu dengan bersabar menanti ketibaan pemimpin itu...Oppss... lupa pula.. perjumpaan dengan Y.B Khairy itu anjuran Hep UiTM Perak dan ceramah itu bertajuk 'Ceramah Bersama Pemimpin'.. aku memang semangat pasal berkaitan dengan negara.. mungkin sebab aku banyak baca buku sejarah dan waktu SPM dulu aku dapat A1 subjek sejarah.. mungkin sebab itu aku terlalu mencintai negara aku dan bangsaku... apa-apa pun, kedatangan Y.B Khairy Jamaludin sangat bermakna buat siswa dan siswi UiTM,Perak.. tambahan pula, makanan yang disediakan kepada warga UiTM yang hadir amat menyelerakan iaitu Nasi Beriani, Ayam Sambal, Rendang Tok, Gulai Nenas.. yummy!!!..Sebenarnya aku dan rakan-rakan tidak tahu pun mengenai jenis juadah yang bakal disediakan itu.. aku hanya pergi nak dengar ceramah..makan belakang cerita.. tapi, alhamdulillah..rezeki..dapat juga makan.. terima kasih kepada semua yang terlibat bagi menjayakan program ini...


video