Tuesday, February 28, 2012

Ish2.. bilik ke apa ni???





~Tadaaaa~...... percayakah anda ini sebuah bilik budak perempuan???  DASYAT KAN??? ADAKAH ANDA TERUJA SEMASA MELIHAT 'KEINDAHAN' BILIK INI?? hahahahahahaah... serius... aku pun terkejut sngt.. tapi ini lah hakikatnya bilik budak yang staf kolej pergi periksa... asalnya staf nk pergi periksa barangan elektrik dan kerosakan bilik aje... tibe2 tengok bilik macam ni... ha... terus la kne saman tatatertib budak2 ni... Ini la bilik yang paling dasyat yang aku pernah jumpa time ikot staf kolej pergi periksa bilik pelajar.... a.k.a 'spot check'... Well ini adalah salah satu pengalaman aku dalam praktikel.... iaitu pergi memeriksa bilik pelajar....itu adalah rutin staf di kolej untuk memeriksa sama ada terdapat kerosakan di dalam bilik pelajar dan untuk memeriksa sama ada barangan elektrik telah di daftarkan atau belum... serius... ini bilik yang paling terok... semua pelajar dkt sini semua baik2 taw.. semua besih2... cuma pelajar bilik ini je!.. aku tak tahu apa masalah diorang sampai jadi pengotor macam ni... maybe parents diorang orang kaya kot.. dkt rumah ada org gaji.. so, bila hidup berdikari dkt sini.. x pandai la.. sbb dkt rumah semua org gaji yang buat.. plz la... korang tu perempuan!!! perempuan sifatnya pembersih!!! ini yang nk marah ni ... ambil lah sebagai pengajaran ye wahai kaum perempuan sekalian...dan jadikan ini sebagai contoh untuk anda semua tidak mengikutinya...

~peace~

p/s: aku tulis blog ini bukan untuk mengaibkan budak2 dalam bilik diatas .. tapi ini hanyalah untuk pengajaran semata2... dan aku faham bukan semua budak dekat sini pengotor... hanya segelintir sahaja.. bak kata pepatah ' nila setitik, rosak susu sebelanga'

No comments:

Post a Comment

Let me know what do you think about this topic ?