Sunday, April 1, 2012

EXO-New K-Pop boy band!!

 Assalammualaikum dan hai,
Okey, kali ini saya nak tulis tentang K-pop, bukan selalu kan saya menulis tentang K-pop?... Tapi hari ini, saya akan menulis tentang sebuah kumpulan lelaki baru yang diberi nama "EXO".. dari  Korea Selatan..  Saya mula meminati kumpulan ini apabila kawan saya , madiha telah memperkenalkan kepada saya lagu "History" daripada kumpulan ini...Jenis rentak lagu yang digunakan didalam lagu ini adalah kegemaran saya.. maksud saya, saya meminati rentak lagu jenis elektronik, pop,hip-hop,dan RnB.. Bila pertama kali saya mendengarkan lagu "history", saya amat meyukainya.. dan sangat mengagumkan kerana, ini EXO adalah kumpulan baru dan mereka belum lagi diperkenalkan sepenuhnya oleh syarikat mereka iaitu S.M, ini hanyalah single mereka atau lagu pengenalan mereka.. bukannya album mereka...hanya dua lagu yang baru diperkenalkan oleh kumpulan ini iaitu, "history" dan "what is love".. sila lihat musik video mereka dan tarian mereka.. sangat mengagumkan. Saya telah memberi 4/5 untuk group baru ini.. dan saya berharap mereka akan berjaya seperti senior-senior mereka iaitu DBSK, Girl's Generation, dan Shinee...

p/s: dibawah ini, saya telah meyediakan butiran terperinci untuk kumpulan 'EXO' ini dan juga musik video berserta link untuk muat turun lagu 'history'.. enjoy! =D


Salam and hello...

okey, this time I write about K-pop...Not usual I writting about K-pop right? but today, I writting  about new K-Pop boy band name "EXO"... from south korea... I just adore this group when I was listened to their single song name "History" the type of music that have been used in the music is my favourite.. I mean, I really like eletronic/hip-hop/RnB and pop music... When the first time I heard to this song.. I was fell in love with the music and music video.. It's awesome!!!..  please look at the music video.. see their dance.. so unique... for me.. this group totally awesome.. because this group is new and this is their single not their album.. I gave 4/5 for this new boy band group.. hope the will success like their senior (DBSK, Girl's Generation,SHINee)..Fighting!!

p/s: Below this, I have posted to about EXO details and their music video.. and the download link for their single 'History'..Enjoy! =D


DOWNLOAD LINK FOR EXO "HISTORY" SINGLE IN MP3:
http://www.4shared.com/mp3/Kbx1Bs0u/file.html



ABOUT EXO:

EXO (Korean: 엑소) is a twelve-member Chinese-South Korean boy group under SM Entertainment, formed in 2012. EXO is divided into two subgroups, EXO-K and EXO-M, promoted in South Korea and China, respectively. Their debuts will be released in China and Korea simultaneously.

EXO mempunyai 12 orang ahli , 6 dari China dan 6 dari Korea, 6 orang dari China(EXO-M) itu akan mempromosikan lagu mereka dalam bahasa Mandrin manakala 6 dari korea(EXO-K) akan mempromosikan lagu mereka di Korea..kumpulan ini ditubuhkan pada tahun 2012


EXO-K(Korea) "HISTORY" MUSIC VIDEO:



EXO-M(China) "HISTORY" MUSIC VIDEO

No comments:

Post a Comment

Let me know what do you think about this topic ?