Wednesday, May 30, 2012

Kesihatan: Mulakan hari anda dengan lemon & air suam

 Rutin pagi seseorang dilihat amat penting dalam meneruskan hari mereka sebelum pergi ke kerja mahupun memulakan tugasan sebagai pelajar.

Tidak kiralah anda seorang ahli sukan, cikgu, pelajar mahupun suri rumah, kesihatan perlu dititik beratkan dan dijaga dengan sebaiknya.

Jika kita di Malaysia, pasti ramai mengatakan bahawa memakan makanan yang berlemak seperti Nasi Lemak, Roti Canai dan juga minuman manis seperti The Tarik adalah kombinasi yang wajib. Namun tidak tahu apa penyebab dari pengambilan lemak dan gula berlebih mampu mengundang penyakit merbahaya seperti tekanan darah tinggi, kencing manis dan juga obesiti.

Oleh yang demikian, cuba tukar rutin harian anda menjadi lebih sihat dan hargai setiap pagi anda dengan menghirup secawan air putih suam bersama hirisan nipis lemon untuk rasai kelainan dan kebaikkan kombinasi tersebut.

Menambahkan tahan ketahanan dalam badan
Lemon kaya dengan Vitamin C dan juga Kalium (potassium) yang amat diperlukan badan. Vitamin C juga bagus untuk melawan demam manakala Kalium mampu melancarkan perjalanan fungsi dan perjalanan darah dengan betul. Oleh yang demikian, amalkan meminum segelas air suam dicampur sehiris lemon untuk dijadikan minuman selepas bangun tidur kerana ketika itu, perjalanan dan urat baru mula berasa tekanan kerja.

Keseimbangan PH
Lemon merupakan makanan berakali tinggi yang menakjubkan. Percaya atau tidak, lemon bertindak sebagai asid sendiri, tetapi di dalam badan kita ianya alkali (asid sitrik tidak wujud sebagai asid semulajadi setelah metabolisme kita meningkat). Jika anda ingin tahu, keseimbangan alkali dalam badan merupakan kunci kepada kesihatan diri.

Membantu masalah mengurangkan berat badan
Bagi mereka yang mempunyai masalah berat badan yang sedikit gempal, amalkan rutin harian ini untuk memiliki tubuh badan yang diidamkan, kerana lemon mepunyai khasiat serat pektin yang tinggi, dimana ianya mampu melawan kelaparan. Ianya juga menunjukkan bahawa mereka yang kekal alkali di dalam badan boleh mengurangkan berat badan dengan mudah. Oleh yang demikian, bagi mereka yang gemar makan berat di waktu malam, amalkan rutin ini agar kawalan perut anda berada dalam keadaan seimbang.

Masalah penghadaman
Bagi mereka yang berasa ada makanan yang tersekat di ulu hati, cuba tip ini, kerana air suam mampu melancarkan makanan yang tersekat di ulu hati, manakala lemon pula bertindak sebagai mineral dan vitamin yang membantu perjalanan sistem penghadaman anda.

Pembersihan air kencing

Jus lemon membantu membuang bahan yang tidak diperlukan badan kerana lemon menaikkan tahap kekerapan membuang air kencing dalam satu-satu masa ( ianya bagus untuk badan kerana kencing membuang toksik) . Oleh yang demikian, jika anda amalkan minum Jus lemon, tahap kebersihan air kencing anda akan meningkat dan sihat.

Kulit cerah dan bersih
Seharian kita didedahkan dengan cuaca yang terik dan habuk yang banyak. Mulakan hari anda dengan menghalang kulit anda dari terus rosak dan dari dijangkiti kuman yang tidak menentu dengan minum air lemon. Pasti dalam beberapa lama, kulit anda akan ada perubahan.

Mengelakkan dehidrasi

Air yang mencukupi amat penting untuk membantu perjalanan sistem di dalam badan kita. Lemon membantu menghalang keletihan dan dehidrasi. Apabila badan anda mengalami dehidrasi anda akan automatik merasa keletihan. Fungsi yang mengawal sistem dalam badan yang menghalang dari berasa keletihan dan lesu tidak dapat bergerak dengan betul jika tidak meminum air dengan kuantiti yang banyak dimana ianya akan terus mengurangkan tenaga dalam badan yang membawa kepada stress.

sumber:  http://my.entertainment.yahoo.com/news/mulakan-hari-anda-dengan-lemon-air-suam-093034531.html

Sunday, May 27, 2012

2 years and 10 months


Salam&Hello to all my readers!

yeah.. today is my 2 years and 10 months couple anniversary!!
fell in love everyday and really happy with him ♡♡. thanks Allah..

And I don't care what they say
I'm gonna be with you
I'm gonna be with you
I wanna be with you
And I don't care what they do
I'm gonna be with you
I'm gonna be with you
I'm gonna be with you.. InsyaAllah..


video
in this is the video, we're at restaurant(Rahman's corner) doing assignment given by our lectures

Monday, May 21, 2012

Set Fire To The Rain-Cover by Ku Nur Hanis

Salam dan Hai semua

kali ini saya telah menyanyikan lagu "Set Fire To The Rain" daripada Adele...saya sangat menyukai lagu ini.. jangan bandingkan saya dengan Adele..kerana dia sangat2 berbakat... saya hanya menyanyi untuk suka2 sahaja..harap anda semua terhibur dan sila gunakan 'headphone' anda untuk mendengarkan lagu ini.. kerana lagu ini kurang jelas jikalau anda tidak menggunakan 'headphone' apabila anda mendengarkannya...


Hey everyone, this is my new cover song, Set Fire To The Rain from Adele.. I love this song.. and I sung this song with my own style.. and I used cheap microphone.. so.. the quality of  sounds it not really good.. Don't compare me to Adele.. She is super talented.. I just singing for fun... anyway.. enjoy my singing!




Wednesday, May 16, 2012

Happy Teacher's Day!!

Memories of Teacher's day in 2008

p/s: sorry because I've blurred all pictures below... this is to think  sensitivity of everyone in pictures below.. In other words, I afraid if the persons in this pictures hates me because I've put their pictures on my blog.. this is the reason why I decided to blur all pictures below.







Click the video below to hear me singing:



video
I was accompanied by my mother(one teacher at the school) when I was singing on stage for Teacher's day 2008

Monday, May 14, 2012

New Car

hai semua.. 
hari ini saya nak cerita tentang kereta baru...
ye.. kereta baru... mak saya baru je beli kereta baru, untuk saya bawak ayah .. yela ayah kan accident tempoh hari.. so susah utk dia memandu... jd saya la yang bawak keta tu... hehehe...so..cuti semasa tunggu panggilan ke degree ni mmg lama.. sampai bln 9 kalu x silap... ha.. ape lagi.. boleh la saya jalan-jalan... heheh.. ala.. jalan dekat je... mana lagi kalau bukan Alor Setar.. nak pergi jauh2 .. mana la tahu jalan... kecian kan?... well, hari ini kereta sampai rumah.. wah.. bau kedai gitu.. pelastik pun belum bukak.. mestilah kan? baru sampai.. heheh.. anyway.. saya sangat gembira dan tak sabar2 nak bawak kereta ni... =)




G.L dh ada kawan baru.. iaitu si myvi comel..

Saturday, May 12, 2012

Dramatic Blue Smokey Eyes





Miss Rose Makeup Palette


Salam dan Hai semua!!

Yea.. Akhirnya video makeup saya yg kedua telah siap.. Alhamdulillah...kali ini makeup bertemakan "smokey eyes" tapi warna biru punya versi.. Saya harap korang suka la dengan video saya kali ini... PERHATIAN, kepada sesiapa yang berminat untuk mengambil saya sebagai 'mak andam' anda/juru makeup anda.. untuk apa-apa acara, perkahwinan,fotoshoot, diner atau apa-apa sahaja.. boleh la hantar e-mail kepada saya kunurhanis1991@yahoo.com juga kepada sesiapa yang nak beli "eyeshadow palette" yang saya gunakan di dalam video solekan saya juga boleh la e-mail kan kepada saya nanti saya bagi tahu harganya di dalam e-mail tersebut..harga menarik menanti anda!!.. itu sahaja untuk kali ini.. Insyaallah kalau ada masa lapang lagi.. saya akan buat lagi video makeup... sekian untuk kali ini..sehingga ketemu di lain kali..InsyaAllah... =)

Love, 

Ku Nur Hanis


Hello everyone!!

Yeah.. Another makeup tutorial video have been uploaded on youtube!!...This time my makeup tutorial theme is "smokey eyes" but in blue version.. I hope you're like it.. In this video, I used affordable price products, this is suitable for everyone to buy it and of course Its has a quality! okey?.. If you don't want to use makeup products from my video, you can use your own makeup products..easy right =) .. so.. I hope you like my video.. and below are the list of products that I've used on my video... see you soon on my next video!!! =)

Love,

Ku Nur Hanis



List of Products:
FACE
Maybelline-Clear Smooth BB Silk( 2Way Cake Powder-03 Natural)

EYES
Miss Rose Makeup Palette (100 colors), Silkygirl Gel eyeliner(Pure Black), Silkygirl Mascara(Blackest Black)

LIPS
SimplySity Gold Edition (LC 21)

CHEEK
Elianto baked blusher(02-Dusty Pink)


p/s: For any inquiries or If you want to buy this makeup from me, just e-mail me:  kunurhanis1991@yahoo.com



Monday, May 7, 2012

Rihanna-Where You Have Been Makeup Tutorial

Salam dan Hai semua!!
Apa khabar??

Hari ini saya telah menguploadkan satu video makeup yang dihasilkan oleh saya sendiri.. Di inspirasikan daripada musik video Rihanna yang terbaru bertajuk "Where Have You Been"..Saya sangat suka makeup yang dikenakan pada Rihanna dan saya telah bercadang untuk membuat satu video makeup.. Tambahan pula, saya menerima banyak permintaan dari rakan-rakan untuk membuat video makeup.. Saya suka lihat 'smokey eyes' makeup didalam video Rihanna tersebut... Saya harap kalian suka melihat video saya dan hingga ketemu lagi  di dalam blog/video saya akan datang...



Salam&Hello everyone!!!
How are you??


Well today I have upload a makeup tutorial video, inspired  by latest music video "Where Have You Been".. I love her makeup in the video.. and I have decided to do a makeup tutorials..Plus, I have received a lot of request from my friends for me to do a makeup tutorial.. seriously.. I am not lying!!.. that why I decided to make a makeup tutorial..I love the smokey looks in Rihanna's music video.. I hope you all like this tutorial and we will see again in my next video/blog...


Love,

Ku Nur Hanis 
look at Rihanna's eyes.. This is my inspired photo for my makeup tutorial





Saturday, May 5, 2012

Katy Perry "Part of Me"(cover by me)

Hello everybody!!!



After 4 Months.. I come back with a new cover song called "Part of Me".. This song is originally singing by Katy Perry... I know.. my voice sound not good as her.. but I really love this song.. because this song reminds me to what I have been through in my life..  For me this song is about friendship not about lover... I had a lot of experiences in friendship.. sometime I felt down, sad, hate because of friendship..and also.. not to forget 'haters' yeah.. It's normal for me.. everybody in the world have their owns haters.. include me.. yeah.. in easy words... this song is for my friends who betray me, make me hurt and for my "beloved" haters also..  This song describe everything that I want to tell to 'them'... especially in this part of the lyrics: 

"This is the part of me
That you're never gonna ever take away from me, no
Throw your sticks and your stones
Throw your bombs and your blows
But you're not gonna break my soul"


This lyrics had told you that:

Whatever you have done to me.. even you make terrible things on me.. You will cannot make me down or make me fall.. I will never ever give up for what I have done now and I will try my best to make myself successful from whatever I have done(InsyaAllah).. you cannot stop me from anything..except Allah S.W.T

and last but not least...

I want to dedicate this song to a person who had been close to me, although it was for a while..since 2006-2008.. You had changed me.. I'd learnt a lot of things from you... And I don't know whether you friend with me because you want to use me because I was one of the teacher's daughter in the school and indirectly, I was your classmate and my place in class was beside you. We have been a good friend.. I can feel that.. We more like siblings.. (even we're different race)  but unfortunately, our friendship has ended because of there were many jealousy peoples over there.. they make us  a part.. I can't deny.. There were mistakes came from me too.. maybe this is our fate.. and I accept it... Thanks for came into my life...


 

p/s: Let just forgive and forget..and take it as lessons.. that  what I have done.. peace! =D