Tuesday, September 4, 2012

happy days together with my fiancee ♥

Assalammualaikum and Hello everyone!!

Hari ini kami ada temu janji.. 


Saya sangat bahagia untuk meluangkan masa bersama si dia... tapi.. saya selalu merasakan bahawa masa berlalu begitu pantas... apapun.. Saya sangat bersyukur kehadrat illahi kerana pertemuan kami lancar hari ini... kami menjamu selera di Domino's Pizza.. erm.. personally.. saya lebih suka makan Pizza Hut.. heeee~ (tapi..apa2 pun saya tetap bersyukur dapat juga makan).. sejak-sejak kami telah bertunang dan status kami yang sudah berubah.. . rasa lebih bahagia dan sangat gembira dan berharap agar hubungan ini akan terus berkekalan sehingga ke jinjang pelamin seterusnya hingga ke akhir hayat...Aminn ya Allah~ Disebalik kegembiraan.. terselit kesedihan.. dimana saya akan tinggal berjauhan dengan  family dan tunang saya... kerana saya akan melanjutkan pelajaran saya ke peringkat Ijazah di UiTM Melaka,Malaysia pada minggu hadapan.. sedih sangat.. sebab lepas ni tak boleh selalu balik rumah macam time diploma dulu.. dulu time diploma ok la sebab tunang saya berlajar satu universiti dengan saya.. jadi memang tiada masalah tentang pengangkutan.. dan kos untuk balik rumah saya pun tidak begitu mahal .. Bila tinggal di Melaka ni.. kos untuk pulang ke rumah sangat mahal..sehala perjalanan (kalau menaiki bas) RM 50.++... erm.. lepas ni.. tak boleh selalu balik rumah dan tak boleh selalu jumpa buah hati saya.. hm... sedihnya...serius sedih ok?? Ya Allah.. kau perihalakan lah family-ku dan tunangku semasa aku berjauhan dengan mereka..dan berkatikan lah aku untuk menuntut pelajaran di sana nanti..aminnn ya Allah~

p/s:  I love U my love.. jangan nakal2 time hanis dok jauh ok? ~ heeeee =P
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
we had a date today~

I really love to spend time with him...We went to Domino's Pizza for eat. but.. I always felt that the time runs too fast!... but I felt thanks-full to Allah.. because our time together today has ran smoothly..... Meanwhile.. deep inside my heart.. I felt so sad and unhappy because I need to 'separate for awhile' with him... This weekends, I will go to Malacca,Malaysia.. To futher my studies in Degree at UiTM (one of Malaysia famous and quality university)... the distance between Malacca and my hometown takes about 8 hours..can you imagine that!...and it really difficult for me to always go back to my hometown and meet my family and my fiancee, because.. it's really costly.. one-way direction cost about RM 5+.++(USD 16.++)... Before this, when I was studying in Diploma.. I had no problem with transport because.. My fiancee studying in the same university with me.. so we always go back together with his friends..because we live in same town..Allah please give me strength to further my study and please take care of my family and my fiancee while I far from them and please bless me...


today picture ♥

No comments:

Post a Comment

Let me know what do you think about this topic ?