Monday, December 6, 2010

Cuti-Cuti 2010 (menyelam sambil minum air)


Hye guys.. sory..dh lama tak update blog nieh.. sblum tu.. mesti tertanya2 kn?..apa maksud peribahasa menyelam sambil minum air nieh? dng cerita kali nieh..ok2..let's me explain to u ..maksudnya kami sekeluarga p melaka just utk menziarahi pak teh.. alang2 dh berjalan jauh.. boleh skali g bercuti.. itu la maksudnye.hehehe..  ok.. saya nk cita nieh.iklan dh hbis ae?..skrg time to tell a story... blog sebelum nieh, sy da bgthu yg pak teh saya sakit?.. ok.. kami sekeluarga bertolak ke klang dahulu..(rumah kak mama).. dan tinggal di sana selama beberapa hari.. bnyak kenangan di sana.. saya dapat berjumpa dng kwn baik saya (kak lela) yg sudah 2 tahun x jumpa.. kami bertemu semasa saya kerja sambilan di Alor setar mall sbg cashier mse tunggu result SPM.. lepas tu.. dh x jumpa.. kak lela skrg keja dkt Klang.. Saya suka berkawan dng dia.. dia sngt memahami.. baik hati..dan cantik orgnya.. saya beruntung dpt kawan seperti dia..

saya dan kak lela


 hari kami nk bertolak ke melaka melawat pak teh di icu, hospital melaka.. sebelum bertolak, kak hidayah bwa kami singgah melawat masjid sultan salahuddin abdul aziz shah, dekat shah alam.. mama bg kak hidayah drive keta cz kak hidayah lebih pandai jalan kat shah alam..lgpun dia membesar di sana.. kak hidayah ialah anak cik yah aku( anak buah mak aku a.k.a sepupu aku) .. so, dia drive kereta mama aku.. ayah aku jz sempat hantar mak aku kt klang dan dia terpaksa balik kedah cz nenek aku kt kedah sakit jugak..ayah kne jga.. so, bila sampai jew melaka...kami terus g tngok pak teh, kesian pak teh, dia nmpak sangat tenat.. nk berckp pun x boleh.. pas tngok pak teh, kami balik kg..  dipendekkan cerita.. ada satu hari tu,(esoknya balik kedah)... kiteorg( mama, mak lang, aku,ikemal,hana,farahi), p tngok pak teh, pak lang x ikot..cz keja.. kondisi pak teh semakin sihat.. dia dh boleh ckp sikit-sikit..alhamdulillah.. pas tngok pak teh, kiteorg g mkn dkt jusco smbil membeli belah.. mama nk beli bedak muka dia jenama sheseido, mama selalu pakai product tu.. then, lepas hbis beli belah kt jusco.. adik2 aku(hana,farahi and ikemal~walaupun adik sepupu,kire jugaklah..hahah) ajak nk g main bowling.. aku x main.. cz x minat a.k.a tak pandai.. asyik jatuh longkang jew..hahah.. lg pun.. aku pakai baju kurung.. lepas main bowling.. kami balik ke kg halaman..dan esoknya pulang ke kedah.. alhamdulillah kami sekeluarga selamat sampai...

ini adalah gmbar-gmbar yg sempat diambil oleh aku:


masjid sultan salahuddin abdul aziz shah

 
yg lelaki nieh sepupu sy... ikemal nama dia, yg tngh tu adik sy yg bongsu

 hana(adik yg no 2)

 farahi(adik yg last)

 ni adalah cousin sy, sy panggil kak hidayah..
dia skrg dh hbis blajar dlm jurusan TSEL, Uitm(Degree)
tunggu nk grad jew.. dia yg drive keta mama ..

 ini jusco dkt melaka, time ni tgh jln2 kt melaka
serius ckp, dlm bnyk2 jusco..yg nie yg paling best
dh la besar, mknan sedap(food court)..bnyak tmpt blh shoping
best gler!!!

 tengah posing..hahah..maklumlah muka baru di make-up oleh 
promoter sheseido..tngok mataku.. ni org panggil make-up 'smokey eyes'

 gmbar aku posing ag.. mesti korg bosan kn tngok?? hahahha
dh nma pun blog aku..mstila gmbar aku yg bnyak..pela..huhuhu

 yg kanan tu mak lang aku a.k.a ,kakak ipar mak aku..
dia adalah mak ikemal,dan yg berbaju kuning tu..my beloved mom!

 ni gmbar skor bowling diorg, knp tngkp? 
yela, diorg suruh ambil gmbar..wt kenangan..hihihi

cewah.. ikemal diapit oleh dua bodyguard perempuannya..hihihihi

No comments:

Post a Comment

Let me know what do you think about this topic ?